رشد فروش محصولات لوکس و حرفه‌ای لورآل در گزارش سه‌ماهه سوم و نه‌ماهه ۲۰۲۴

شرکت L’Oréal از فروش سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴ خود به ارزش ۱۰,۲۸۴.۹ میلیون یورو خبر داده که نشان از افزایش ۳.۴ درصدی سالانه دارد. فروش نه‌ماهه نیز به ۳۲,۴۰۵.۷ میلیون یورو رسیده و ۶ درصد رشد داشته است. این اعداد که شبیه نتایج اخیر Coty هستند، نمایانگر بازاری است که در برابر چالش‌ها مقاوم اما در حال کاهش رشد است، اگرچه دسته‌هایی از محصولات لورآل همچنان فرصت‌های رشد را نشان می‌دهند.

در سه‌ماهه سوم و دوره نه‌ماهه، فروش محصولات حرفه‌ای به ترتیب ۶.۱ درصد و ۵.۸ درصد رشد کرده است؛ در حالی که فروش محصولات لوکس به ترتیب ۵.۸ درصد و ۳.۴ درصد افزایش داشته‌اند. این ارقام نشان از افزایش قابل توجه این بخش‌ها دارد.

از سوی دیگر، فروش محصولات پوستی و درمانی در سه‌ماهه سوم تنها ۰.۸ درصد رشد کرد، در حالی که رشد نه‌ماهه این بخش به ۱۱.۳ درصد رسید. همچنین، فروش محصولات مصرفی در سه‌ماهه سوم ۱.۴ درصد و در دوره نه‌ماهه ۶.۴ درصد رشد داشته است.

همه مناطق جغرافیایی رشد فروش را نشان دادند؛ اروپا به‌طور ویژه عملکرد خوبی داشت، اما منطقه شمال آسیا تحت تأثیر بازار ضعیف چین، با چالش‌هایی مواجه شد که این مشکل در نتایج سایر شرکت‌های چندملیتی نیز دیده شده است.

اگرچه تمام دسته‌های محصولات رشد داشته‌اند، عطر و محصولات مراقبت از مو به عنوان بخش‌های اصلی رشد شناخته شده‌اند. شرکت همچنین در هر دو زمینه حجم و ارزش، رشد را تجربه کرده است.

فروش آنلاین به‌ویژه در بازارهای نوظهور با سرعت بیشتری نسبت به کانال‌های آفلاین افزایش یافت.

نیکولا هیِرونیموس، مدیرعامل لورآل، گفت: «در نه‌ماهه اول، با وجود ناآرامی‌های متعدد که به‌طور منفی بر سه‌ماهه سوم تأثیر گذاشت، رشد خوبی به میزان ۶ درصد داشتیم. این رشد به‌طور متعادل بین ارزش و حجم توزیع شده است. همانطور که پیش‌بینی کرده بودیم، رشد بازار جهانی زیبایی طی سال به حالت عادی بازگشته است. در بازارهای توسعه‌یافته، کاهش تدریجی قیمت‌ها پس از دو سال تورم شدید دیده می‌شود؛ با این وجود، روندهای اصلی بازار در اروپا و آمریکای شمالی و همچنین در بازارهای نوظهور همچنان پایدار هستند. وضعیت در اکوسیستم چین چالش‌برانگیزتر شده است، اما ما به آینده این بازار امیدواریم و امیدواریم که تحریکات دولتی بتواند اعتماد مصرف‌کننده را بهبود بخشد.»

هیِرونیموس افزود: «به‌طور کلی، دسته محصولات زیبایی همچنان رشد خود را حفظ می‌کند، از جمله در تعداد واحدها، که بار دیگر تاب‌آوری و پتانسیل بلندمدت خود را نشان می‌دهد. لورآل به لطف قدرت نوآوری، انعطاف‌پذیری تیم‌ها و توانایی ما در تخصیص منابع به موتورهای رشد جدید، همچنان عملکرد بهتری نسبت به رقبا دارد.»

مدیرعامل لورآل در پایان گفت: «در شرایطی که همچنان تحت تأثیر عدم قطعیت‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی است، ما به دست‌یابی به یک سال دیگر از رشد فروش و سود عملیاتی اطمینان داریم و در حال آماده‌سازی برنامه تحریک رشد خود برای زیبایی در سال ۲۰۲۵ هستیم.»

منبع: www.gcimagazine.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up